.Trouble.Trouble.

Helt sjukt att man kan känna så mycket som jag gör nu. Är så kär att jag ibland glömmer bort världen runt omkring oss. Den 20/8-2010 ska vi gifta oss och jag är sååå glad att jag lyckats fånga världens bästa kille. :)
Önskar bara att allting vore lättare med systemet. Han är ju amerikan så för att han ska få stanna här måste han åka tillbaka till Kalifornien för att söka om uppehållstillstånd i Sverige vilket kan ta upp till 6mån innan det beviljas. Puuuh. Skulle inte klara mig utan honom så länge. Han får stanna i här i Sverige tills den 20/9 sen går hans besöksvisum ut. Försöker att hitta jobb och lägenhet i Oslo så att vi kan flytta dit och jobba eftersom han inte får vistas i Sverige överhuvudtaget medan staten fattar besultet.
Så vad som väntar är att söka arbetstillstånd i Norge (men man behöver ha ett jobb erbjudet innan man kan få tillståndet), en honeymoon resa till Hawaii och söka om uppehållstillstånd därifrån. Så får vi bara hoppas att vi lyckats få tag i lägenhet/jobb. Annars får vi fly till Thailand eller nå liknande och leva på kokosnötter tills allt är klart. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0