vad äter du, egentligen?

Nu när alla är ute på krogen en lördagkväll som denna har jag suttit hemma i min fattighet och har precis tittat klart på en grymt bra dokumentär som skrämmer mig. Denna dokumentär handlar visserligen om maten som massproduceras i USA men jag tror nog allt att detta förekommer här i Sverige också mer än på någon enstaka fabrik som jag helst skulle vilja tro. Dokumentären heter "Food Inc" och jag rekommenderar starkt att du ska ta din tid och se den.
Man har ju hört om att livsmedelsverket här i Sverige även styr de olika dieter som finns ute på marknaden och att allt anpassas till att de ska tjäna så mycket pengar som möjligt av det. Lite scary & fel bara det tycker jag.
Jag är redan en så kallad vegetarian för att sätta en etikett på mig själv(fast jag är egentligen inte det då jag äter fisk och skaldjur) så jag är naturligt ganska medveten om vad jag äter, trodde jag. Jag tyckte själv att det var konstigt när jag var i USA hur all frukt och grönsaker var så pass mycket dyrare än kött och fågel vilket låter helt orimligt då alla djur är dyrare att ta hand om än just grönsaker och frukt. Men nu vet jag varför det är på detta vis och sanningen är vidrig.

Ta en titt på denna dokumentär och låt inte detta spridas i Sverige och resten av världen mer än det redan har gjort! Gå in här och rösta för hälsosam mat som i det långa loppet hjälper dig, inte stjälper dig.


Kommentarer
Postat av: louise

jag har också sett den! så hemskt att små barn ska behöva dö för att fabrikerna ska få in så mycket pengar som de bara kan...

2010-08-15 @ 12:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0