Länge sen sist..

Nu var det ju ett himla bra tag sen som jag senast skrev något här.. Det här är var jag hunnit gjort sen dess!
Sa hejdå till Diegos mysiga famlij och våra nya vänner i Bullhead City och åkte vidare upp till Bear Mtn för att bo där i några dagar hos Alex, Chris, Ben och Dillon. Hade några jätte mysiga soliga dagar där med fiske och annat trevligt.
Efter vi varit där några dagar så fick vi skjuts av Alex och Dustin ner till San Diego där vi hann med en sista måltid på Albertacos sen var det bara att hoppa på flyget till New York. Vi kom fram 05.30 på morgonen och hade hela dagen framför oss. Lagom trötta var vi så vi stannade på flygplatsen i någon timme så att Diego kunde få sova lite innan vi tog tåget in mot New York City. När vi kom dit var det otroligt kallt och hetsigt. Folk sprang fram och tillbaka överallt i morgonstressen men det hör väl till denna stad. Tycker att New York kändes som ett smutsigare Stockholm fast med lite högre byggnader bara. Hehe.. Det som jag blev mest besviken över var nog att det bara var några dagar innan jul men ändå var det knappt någon julbelysning eller julpynt! Men nu har man gjort ett besök där iaf. :)
Efter det var det bara att flyga hem till Sverige. Riktigt skönt att komma hem till riktig mat och umgås med familjen igen. Några dagar efter vi kom hem så var det dags för julafton, bästa julklappen var nog att det var helt kritvitt överallt med massa fluffig snö! Några dagar efter det var dags för nyårsafton som vi firade tillsammans med Sanna, Anton nere hos Sandra och Danne med 2 till av deras kompisar. En riktig parnyårsafton blev det! :)
Annars har det inte hänt så mycket. Jag och Diego hyrde en Volvo S80 och stack iväg till Oslo och hämtade min nya Rome snowboard och passade på att säga hej till Anna och Marre en sväng innan vi drog vidare upp mot Sälen där vi skulle vara i en vecka. Våran gps lurade oss så vi förlorade ca 2h pga att den sa en väg som inte längre fanns.. Hmm. Men vi fick följa en dude nästan hela vägen fram till Trysil så sen gick det jätte bra att hitta! Första dagarna i Lindvallen var riktigt jävliga med -17° och massa vind och snö. Men 3e dagen blev perfekt med strålande sol, -3° och massa puder! Vi åkte varje dag i Lindvallen då parken där var riktigt fet! Jag kände mig sjukt sketch verkligen med åkningen då jag knappt stått på brädan sen förra säsongen.. Men sista dagarna gick bättre och kände mig lite back in the game igen så de va skönt :) På söndagen lämnade vi Sälen och drog iväg till Trysil där vi skulle bo på Hotell Radisson som var riktigt fresh. Käkade pizza och lasagne på Peppes Pizza vilket kostade över 450kr, dyra Norge! På måndagen åkte vi i backen hela dagen men parken där kändes riktigt nasty med deras rostiga boxar som man fastnade på och allt var uppsatt i jätte branta backar. Så vi bestämde oss för att åka "puder" istället i +1° vilket var riktigt kul! Efter vi vart i backen i några timmar var det dags att åka neråt hemåt igen då vi skulle lämna tillbaka bilen på tisdag kväll. Vi stannade i Sandviken och hade tänkt att sova i bilen för att åka i Kungsberget dagen efter men sket i det då det regnade och drog istället hem och sov i våran sköna säng.. Aaah. :)
torsdag åker vi tillbaka upp till Sälen och stannar där över helgen fast denna gång blir det på en buss tillsammans med Mamma och Arvid och hela Telia crewet! Ska bli riktigt kul att få åka igen! :D
Ska se till att fota och filma bra mer än vi gjorde på förra resan!